THE EFFECT OF FINANCIAL LITERACY, FINANCIAL MANAGEMENT LEARNING, AND OVERCONFIDENCE TOWARD THE INVESTMENT BEHAVIOR OF FACULTY ECONOMIC OF STUDENTS ON STATE UNIVERSITY OF SURABAYA
Tujuan penelitian ini untuk menguji dan menganalisis pengaruh literasi keuangan, pembelajaran manajemen keuangan, dan overconfidence terhadap perilaku berinvestasi Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Surabaya. Penelitian yang dilakukan termasuk dalam penelitian kuantitatif melalui pendekatan korelasional yang memiliki tujuan untuk mengetahui hubungan antar variabel penelitian. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini sejumlah 73 responden mahasiswa yang melakukan investasi yang dipilih dan tentukan berdasarkan teknik purposive sampling. Data diolah dan dianalisis dengan memakai regresi linear berganda. Hasil pada penelitian ini menjelaskan bahwa variabel literasi keuangan, pembelajaran manajemen keuangan, dan overconfidence memiliki pengaruh yang simultan terhadap perilaku berinvestasi Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Surabaya.
The purpose of this research to examine and analyze the impact of financial literacy, the financial management learning, and overconfidence toward the investment behavior which is conducted by Faculty of Economic students on State University of Surabaya. The research carried out is included in quantitative method with correlational approach to describe the aim of the relation between the research variables. Sample used in this research of 73 students selected and determine on purposive sampling technique. Data were processed and analyzed using multiple linear regression. The result of this study reveals that financial literacy, the financial management learning, overconfidence, and allowance takes simultaneously effect toward the investment behavior of the students.