Abstrak
African American Vernacular English (AAVE) adalah sejenis variasi bahasa Inggris Amerika lainnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengklasifikasikan fitur gramatikal bahasa Afrika-Amerika Bahasa Inggris Vernakular yang ditemukan di Toni Cade Bambara, The Lesson dan menggambarkan alasan karakter Afrika-Amerika menggunakan bahasa Afrika-Amerika Vernakular Afrika dalam cerita pendek ini. Penulis lebih fokus pada fitur AAVE dalam sintaksis dan morfologis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penulis menemukan sepuluh fitur tata bahasa (Syntactical and Morphological) dari African American Vernacular English (AAVE), berdasarkan pada dua teori oleh Rickford (1999) dan Green (2002). Kesimpulannya Penulis mendapatkan alasan orang Afrika-Amerika memanfaatkan AAVE. Dalam setiap narasi dan percakapan, mereka memiliki fitur tata bahasa yang unik. Yaitu untuk menampilkan identitas kelompok etnis Afrika-Amerika dan untuk muncul kelas sosial di antara karakter.
Abstract
African American Vernacular English (AAVE) is a kind of another variation of American English. The writer focuses more on AAVE features in syntactical and morphological. The aims of this study are to classify the grammatical features of African American Vernacular English found in Toni Cade Bambara, The Lesson and describe the reasons of African American characters using African American Vernacular English in this short story. Then, the writer the qualitative approach is used to describe each type of AAVE features by the characters. The result shows that the writer found ten of grammatical features (Syntactical and Morphological) of African American Vernacular English (AAVE), based on two theories by Rickford (1999) and Green (2002). The data also shows that the reasons of African American characters using African American Vernacular English in this short story are to show their identity and social class. In conclusions The writer got the reasons of African American utilizing AAVE. In each narration and conversation, they have an unique grammatical features. That are to appear the identity of African American ethnic group and to appear social class among the characters.