Sense of Humour as an Innovative Mathematics Teaching Tactics in Senior High School (Case Study: Teacher X in Senior High School Bekasi)
Sense of humor merupakan salah satu cara taktik atau gaya mengajar yang diterapkan oleh Guru X pada proses pembelajaran matematika di kelas. Sense of humor memiliki beberapa bentuk dalam penerapannya, dapat secara fisik melalui gestur tubuh, dan pembawaan diri yang humoris serta dengan cara membangun hubungan, komunikasi, interaksi serta keterlibatan guru di dalam pembelajaran siswa. Penerapan sense of humor di dalam pembelajaran menyesuaikan waktu dan kondisi pada tahapan pembelajaran. Hasil penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi sense of humor serta penerapannya dapat menjadi inovasi dalam taktik mengajar matematika Guru X di SMA Bekasi. Metode penelitian menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif dengan teknik studi kasus serta data yang dihasilkan berasal dari sumber data utama dan sumber data pendukung
Sense of humour is one of the teaching tactics or styles applied by Teacher X in the mathematics learning process in the classroom. Sense of humour has several forms in its application, it can be physically through body gestures, and humorous self-presentation as well as by building relationships, communication, interaction and teacher involvement in student learning. The application of sense of humour in learning adjusts the time and conditions at the learning stage. The results of this study aim to identify the sense of humour and its application can be an innovation in the mathematics teaching tactics of Teacher X at SMA Bekasi. The research method uses a descriptive qualitative approach with case study techniques and the data generated comes from the main data source and supporting data sources.