PENGARUH HUBUNGAN ANTARA FRUGALITY , NIAT PEMBELIAN BAJU BEKAS DAN BARGAIN HUNTING
THE EFFECT OF THE RELATIONSHIP BETWEEN FRUGALITY, PURCHASE INTENTION TO USED CLOTHES AND BARGAIN HUNTING
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membahas pengaruh frugality terhadap niat beli baju bekas dengan menggunakan variabel mediasi bargain hunting. Penelitian ini difokuskan pada pengunjung yang akan mengunjungi pasar TP surabaya dan digunakan sebagai sampel dengan menggunakan metode kuantitatif. Analisis jalur IBM SPSS dilakukan untuk analisis statistik. Penelitian ini dengan 200 responden dan diambil dengan teknik nonprobability sampling. Hasil dari penelitian ini ialah frugality berpengaruh terhadap bargain hunting. Hubungan bargain hunting dengan niat beli baju bekas berpengaruh positif, namun hubungan frugality dengan niat beli baju bekas tidak berpengaruh.
The purpose of this study was to discuss the effect of frugality on used clothing purchase intention using bargain hunting mediation variables. This study focused on TP Surabaya market visitors who will visit the Surabaya TP market as a sample using quantitative methods. Path analysis using AMOS 24 and IBM SPSS was performed for statistical analysi. Research with 200 respondents was taken with nonprobability sampling techniques. The result of this study are frugality have a positive effect to bargain hunting. The relationship between bargain hunting to purchase intention used clothes has a positive effect, but not with the relationship of frugality with the purchase intention used clothes, they do not have a positive relationship.