MOTION GRAPHIC VIDEO DEVELOPMENT OF COURSE TEACHING MATERIALS PRINTED POSTER MATERIALS FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY STUDENTS UNIVERSITY OF SURABAYA
Tujuan dari penelitian pengembangan ini adalah untuk menghasilkan produk yang layak dan efektif digunakan pada mata kuliah Pengembangan Bahan Ajar Cetak materi Poster. Model pengembangkan yang digunakan untuk mengembangkan produk, peneliti menggunakan model pengembangan ADDIE analyze, Design, Development, Implementation, Evaluate. Jenis data dalam penelitian ini adalah kuantitatif maka menggunakan teknik pengambilan data berupa angket. Untuk mendapatkan kelayakan dari media, peneliti melakukan validasi media yaitu kepada ahli materi dan ahli media. Kesimpulan dari hasil dari angket yang diberikan ahli materi dan ahli media adalah layak digunakan dikarenakan jumlah akhir dari perhitungan angket adalah 85 dan dikategorikan kedalam sangat layak. Hasil yang didapat dari uji keefektifan media adalah terdapat adanya perbedaan antara sebelum diberi media dan sesudah diberi media. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa media motion graphic layak dan efektif digunakan dalam pembelejaran.
The purpose of this research is to produce a product that is feasible and effective for use in the course on the Development of Poster Print Teaching Materials. The method used in this research is Development. The development model used to develop the product, the researcher uses the ADDIE analyze, Design, Development, Implementation, Evaluate development model. The type of data in this study is quantitative because it uses a data collection technique in the form of a questionnaire. To get the feasibility of the media, researchers validated the media, namely to material experts and media experts for. The conclusion from the results of the questionnaire given by material experts and media experts is feasible to use because the final number of questionnaire calculations is 85 and is categorized into very feasible. The results obtained from the media effectiveness test are that there is a difference between before being given the media and after being given the media. Thus, it can be concluded that motion graphic media is feasible and effective to use in learning.