Citra Spiritual: Membingkai Spiritualitas dalam Iklan Perawatan Tubuh Pria
Spiritual Imagery: Framing Spirituality in Men's Body-care Advertisements
Artikel ini mengkaji penggunaan citra spiritual dalam iklan Kahf yang secara terus menerus menggunakan citra spiritual dalam iklannya. Artikel ini bertujuan untuk mengungkap pemanfaatan spiritual imagery dalam iklan yang dapat melekatkan dan mewakili identitas brand kepada audiens. Penulis memperoleh data dengan memilih komponen tekstual dan gambar di dalam iklan Kahf. Penulis mengelaborasi temuan dengan menggunakan teori Popular Culture dan menghubungkannya dengan penelitian sebelumnya. Artikel ini berfokus pada penemuan penggunaan spiritual imagery dalam membingkai spiritualitas dalam iklan untuk memikat audiens. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pencitraan spiritual seperti penggunaan kata-kata spiritual, simbol, pemilihan gambar, dan model dalam iklan Kahf berperan penting dalam membingkai spiritualitas. Pemanfaatan semua citra spiritual secara efektif mengarahkan iklan Kahf untuk menjangkau khalayak tertentu dan mewakili identitas merek mereka.
This article investigates the utilization of spiritual imagery in Kahf’s advertisement that continuously uses spiritual imagery in their advertisements. This article aims to reveal the utilization of spiritual imagery in advertisement that can attach and represent the brand’s identity to the audience. The authors gained the data by selecting textual and image components inside Kahf’s advertisements. The authors elaborating the findings using the theory of Popular Culture and connecting them to previous studies. This article focuses on discovering the use of spiritual imagery in framing spirituality in advertising to attach the audience. The result of this study shows that spiritual imagery such as the use of spiritual words, symbols, also the selection of images, and models in Kahf’s advertisements play important role in framing spirituality. The utilization of all of the spiritual imagery effectively leads Kahf’s advertisements to attach specific audiences and represent their brand’s identity.